úterý 21. října 2008

Wattův zápisník 017/2008

Můj cvičný klient.

Říkejme mu Oskar. Včera jsem s Oskarem vyrazil na cvičné skály nedaleko Vrchlabí. Jmenují se Hnědé skály.

Říkal jsem si, že uplatním vše, co jsem se naučil v Arcu a něco navíc.

Během jízdy autem jsem Oskara (klienta) zásobil hromadou bajek a vyprávění o bivacích, fekálních kúticích a převislých travách.

Ještě než jsme vyrazili od auta, zkontrolovali jsme materiál. Měl všechno: lezečky, sedák, nějaký hardware a v termosce horký mošt.

Ke skalám to bylo 10 minut. Přesně tak jak říkal Karel Kříž jsme provedli "joint rotation". Oskar si prvně myslel, že bude kolovat joint (rozuměj brčko).

Sedák. Kontrola. Zkouška slanění od stromu. Vysvětlení co budeme dělat. Kam polezu. Co bude až budu nahoře.

Přebral jsem lano od klienta k sobě. Kontrola. "Partner check" aneb všichni to ZNAJ ("Z" jako zapnou sedák, "NA" jako navázat a "J" jako jistit) Lezu. U prvního si cvičně sedám a nechávám se spustit. Lezu dál až na vršek ke dvou nýtům. Po cestě radím a vysvětluji co dělám a varuji před lokry.

Nachystal jsem štand. Pak jsem se nechal zrušit. Okamžitě jsem Oskara dobral a dal během okamžiku do Reversa. "Jistím", zavolal jsem.

Oskar vylezl až ke mě. Cvak. Zajistil jsem Oskara a připravil slanění. Oskarův kýbl nahoru. Kouzelnický uzel. Můj kýbl. Jěště jsme jednou probrali s Oskarem co bude dělat.

Ukázkově jsem slanil. Udělal jsem raději back-up.

Vylezli jsem ještě dvě cesty. Slunce rychle zapadlo za kopec a ochladilo se. Po páté jsme začali se sestupem. Bylo krásné počasí. Nakonec se se mnou Oskar rozdělil i o Margotku. Což nedělá ani s vlastními dětmi. (foto zde)

Takže? Myslím si, že se to Oskarovi líbilo. A navíc! Příště si ho zablokuju a trošku popotáhnu.

Žádné komentáře: