čtvrtek 26. března 2009

Ivanův zápisník 003/2009

LAVINA!

Vcera o cca 11 hod. spadla v Ziarskej doline lavina obrovskych rozmerov. Dlzka odtrhu je 1,5 km!!! Presne miesto nie zatial zname, tipujem na masiv Prislopu, pripadne juznejsie smerom k Raztoke. Celo laviny vraj siaha az do protisvahu, niekde k Ciernym skalam.

Poskodeny je nielen lesny porast, ale aj trafostanica na parkovisku pod chatou, samotna chata (vybite okna) a budova Horskej sluzby.Ja som bol vcera poobede na ture v Malej Fatre, na Malom Fatranskom Krivani. Bol vyhlaseny 4. stupen lavinoveho nebezpecia.

Sondu som nerobil, ale uz pri otockach v 25 stupnovom svahu sa zosuvala doska hrubky 40 cm! Vo vsetkych slovenskych pohoriach je momentalne kvantum noveho snehu, vsade je vyhlaseny 4. stupen, stale snezi a ocakava sa cez vikend vyrazne oteplenie!

Takto mi si tu na Slovensku zijeme... :))

Ivan

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Upresnenie: podla vcerajsich pozorovani ma lavina skutocne giganticke rozmery. laviniste ma dlzku 2,5 az tri kilometre, odtrh bude pravdepodobne vacsi ako avizovanych 1,5 km, vyska nanosu je miestami do 20 m. Podla Viktora Beraneka vypadlo takmer sucasne 7-8zlabov. Dolina sa zmenila na nepoznanie, vyzera ako ladovec. Foto najdete vo fotogalerii na www.chatapodrysmi.sk